Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Obliba jižní Moravy z pohledu turistů každoročně stoupá. O kraj vína se zajímají i světová média

 
pondělí, 31. prosince 2018, 11:00

Výlet do České republiky už dávno pro zahraniční turisty neznamená jen prohlídku Prahy nebo Českého Krumlova. Objevovat neznámé vyjíždějí lidé stále častěji také na jižní Moravu. Není se čemu divit. Jižní Morava je krajem vína, vřelých a srdečných obyvatel, malebných kopečků osázených vinohrady a míst s jedinečnou atmosférou. Zásluhou náš kraj některá světová média zařazují mezi nejkrásnější místa planety.

Obliba jižní Moravy jako cílové destinace pro letní dovolenou s každým rokem roste. Potvrzují to i statistiky, které každoročně uveřejňuje Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava. Vzhledem k tomu, že rok 2018 se teprve schyluje ke konci, celková čísla návštěvnosti jihomorvaských památek budou známa až na začátku roku příštího. 

Jižní Morava skokanem roku

Z předchozích let je však stoupající tendence rozhodně znát. Obliba České republiky obecně v očích turistů meziročně roste. Největším skokanem ze všech českých regionů je však právě Jihomoravský kraj. Mezi roky 2016 a 2017 zaznamenala jižní Morava nejvyšší nárůst návštěvnosti, meziroční skok činil téměř 15%.

Desítky tisíc příspěvků na Instagramu

Důvodů je hned několik. Jedním z nich je nepochybně vzrůstající síla sociálních sítí, zejména Instagramu, kde například pod hashtagem #southmoravia najdete téměř 80 tisíc příspěvků (podobně jako u české verze #jiznimorava se 72 tisíci příspěvky). 

Jedno z padesáti nejkrásnějších míst na světě

Krás jižní Moravy si především všímají i světová média. A můžeme přitom zmínit jak známé cestovatelské portály, tak zpravodajské giganty kalibru The New York Times nebo The Guardian. Superlativy se přitom nešetří.

Oblíbený cestovatelský portál Condé Nast Traveller například jižní Moravu zařadil mezi nejkrásnějších 50 míst světa. Během posledních let se totiž malebné jihomoravské kopečky, vinice a lány polí (zejména z kyjovského regionu) staly oblíbenou destinací fotografů z celého světa.

Právě zvlněné kopečky mezi Svatobořicemi a Šardicemi na Kyjovsku si pro své kouzlo vysloužily přezdívku Moravské Toskánsko odkazující na nápadnou podobu se světoznámou italskou vinařskou oblastí.

Lednice vyhlášena šestým nejkrásnějším skrytým pokladem Evropy

Nejoblíbenější historickou památkou jižní Moravy je již tradičně Lednicko-valtický areál. Nádherný zámecký komplex s majestátními přírodními parky a okrasnými zahradami, který je od roku 1996 součástí světového dědictví UNESCO, zařadila minulý rok společnost Mastercard dokonce mezi deset nejkrásnějších skrytých pokladů Evropy. Lednice v žebříčku "málo objevených" evropských turistických cílů zaujala šestou příčku.

Folklor žije v lidech

Samostatnou kapitolou je pak lidová kultura a jihomoravský folklor. Jižní Morava se může pochlubit naprosto jedinečným kulturním bohatstvím. Folklor na jižní Moravě překračuje hranice muzeí a skanzenů a žije v lidech. Návštěvníci z celého světa tak mají možnost dědictví moravských předků nejen pozorovat, ale i zažít na vlastní kůži. Krásným důkazem toho je třeba Mezinárodní folklorní festival ve Strážnici, na který se každoročně sjedou soubory i návštěvníci z celého světa.

Kouzlo jihomoravských tetiček

Zažít na vlastní kůži tradiční život na moravské vesnici dostala letos v srpnu skupinka blogerů a cestovatelů z různých koulů zeměkoule. V rámci konference o cestování TBEX pro ně Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava připravila dvoudenní program plný zážitků, na který dlouho nezapomenou.

„Věděli jsme, že k nám přijedou novináři a blogeři, kteří se věnují cestovatelským tématům a mají projetý celý svět. Chtěli jsme jim nabídnout co nejvíce autentických zážitků. Takových, na které necílí oficiální bedekry a jsou svým způsobem unikátní,“ prozradila ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Pavla Pelánová. Blogeři tak například pod dozorem krojovaných "tetiček" stloukali máslo nebo jezdili traktorem mezi vinohrady.

„Návštěva u tetiček v Ježově byla neskutečná. Bylo to setkání nabité energií a životní silou. Autentické a spontánní,“ okomentovala tehdy návštěvu v Ježově Eulanda, jedna z amerických účastnic akce.

Právě takové intenzivní zážitky zaručují jižní Moravě popularitu i mimo hranice České republiky. Popularitu naprosto a s časem neustále rostoucí. 

Vizitka autora

 

Martin Šeda

Šéfredaktor Brněnské Drbny (kontakt: sefredaktor@brnenskadrbna.cz)

Něžný barbar & Hospodský pábitel

 
Foto CCRJM
 


 

Kam dál?

„Burčák? Zrádné pití,“ smáli se účastníci Pochodu slováckými...

úterý, 16. října 2018, 10:29

Do vyhlášené sklepní uličky Pod Dubňanskú horú se kolem jedenácté hodiny dopolední táhne směrem od Milotic a Dubňan...

Jihomoravský kraj rozdělí 65 milionů neziskovkám na sociální služby

středa, 10. října 2018, 14:44

Neziskové organizace poskytující sociální služby mohou do 26. října posílat Jihomoravskému kraji žádosti o peníze na...

Aktualizováno 6. října 2018, 20:41

VOLBY 2018: Tři čtvrtiny hlasů sečteny. Komunisté, Starostové, Zelení...

sobota, 6. října 2018, 18:03

O druhé hodině odpoledne se uzavřely volební místnosti po celém Česku a začalo sčítání hlasů, Volební účast se v...

Mezi vinicemi v Kobylí vyroste do konce roku unikátní rozhledna....

pondělí, 17. září 2018, 17:06

V Kobylí na Břeclavsku vznikne dokonce roku unikátní rozhledna, která bude bezbariérová a přístupná i lidem na vozíku....

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”