Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Youngprimitive: Dnes už se zákazníci podle trika nepoznávají

 
pondělí, 16. září 2013, 14:00

Široký trh s oblečením dnes dává opět šanci malým značkám. Ty se prosazují tím, co velké módní domy nedokáží. Lokální výroba, pečlivost ruční práce a unikátní design zajišťují odbyt značkám, jako je třeba brněnský youngprimitive. S Filipem Urbanem a jeho manželkou Jitkou jsme probrali jaké to je dělat dnes módu, kde berou inspiraci a kam směřují.

Co vás přivedlo k módě?
Filip: Už je to pár let, co jsem dělal první designy čistě pro sebe, pro kamarády.
Začalo to blogem, ten který je na našich stránkách stále. Udělal jsem nějaký design, který si objednalo pár známých a pak jsem zjistil, že těch objednávek přibývá. Zkusím to tedy udělat více seriózně a nabídnul to k prodeji. Dal jsem tam jedno triko – THX GOD ITS FRIDAY. Trika se začala postupně prodávat, udělal jsem tak druhý, třetí design. Stále to však bylo jen o motivech na trika.
Pak jsem začal dělat dámská trika a při tom jsem se potkal s Jitkou, která má oděvní školu v Prostějově. Jitka hodně pomohla s dámskými střihy. Ukazuje se, že hlavní cílovou skupinou jsou ženy, které za oblečení utrácí vice než muži. Ti si koupí jedno triko a nosí jej mnohem déle.
Jitka: Chtěli jsme dělat věci lépe. Kvalitu materiálů a střihu ocení více ženská.
Filip: U pánských trik je to stále stejné. U dámských trik se dá více variovat.
Je fakt, že dříve jsme vymýšleli jen návrh na potisk hotového trika, ale tak jsme nedosahovali kvality, jakou jsme si představovali. Teď už si nakupujeme materiál, který máme předem odzkoušený a sami trika šijeme. Řekli jsme si, že se potřebujeme odlišit. Chceme aby byla kvalita zpracování vidět, aby nešlo jen o reklamní triko. Chceme konfekci dělat pořádně.

Vtip vás ale při pohledu na současné motivy neopouští...
Filip: Snažili jsme se udělat designovější kousky, kde fórek není tak patrný, ale lidi opravu nejvíc ocení, když tam ten vtip najdou. U pánských trik je to priorita.
Jitka: Máme teď dvě sekce, trika se sdělením a pak ta hlavně hezká. Do těch jsem začala více zasahovat já :)
Filip: Taková pánská mikina Albert - ta je více fashion, je komplet šitá z materiálu tady v Česku, je bez kapuce a ta se třeba neprodává. Zjistili jsme, že musíme být opatrnější - já osobně nemusím mít za každou cenu kapuci. Obecně ale stále na prodejích této mikiny vidíme vliv doby, kdy tu vládl skate styl. Kluci chtějí kapuce.

Kde berete inspiraci?
Filip: Teď jsem si zrovna cestou sem vyfotil parádní nový design. Většinou jsou to úplně běžné věci, které jsou kolem nás všech.
Insipiraci hledáme taky u kamárádů. Obrovský potenciál mají české filmy pana Svěráka. Třeba slavný klub STS CHVOJKOVICE-BROD byl velký hit. Je nutné s motivem dobře pracovat, ne jej čistě přepsat. My jsme grafiku zpracovali jako klasické americké univerzitní triko.

Kam všude oblečení zasíláte? Je to hlavně Brno?
Jitka: Brno už není hlavním odbytištěm. V podstatě my ani nejsme původně brňáci. Základnu máme ve Zlíně, kde byl Filip na škole - ve Zlíně a Kroměříži. Ten byznys se nedá udržet jen mezi kamarády, potřebovali jsme expandovat. Je fakt, že ze začátku se majitelé našich triček poznávali, to už moc neplatí.

Kolik takových projektů jako byl např. Defect přežilo?
Filip: Za tu dobu co to dělám jsem zažil spoustu startů různých nadšenců, udělali 5, 6 designů, pěkný web, ale zjistili, že to není až taková legrace a moc nevydělají. Ve výrobě módy člověku leží spousta peněz. Například u sítotiskových motivů triček je třeba udělat alespoň 50 kusů. A než je člověk prodá, tak to už nějakou dobu trvá. Ale pak uděláte design, který se vůbec neprodává. Je s tím spousta starostí, jako poctivě balit, jezdit na poštu... Designéři, kteří to zkusili zjistili, že peníze, které vydělali za rok na trikách můžou mít třeba i za měsíc na 1 klientovi. Samozřejmě tam je a musí být nadšení, s kterým to děláme. Ale aby mělo smysl ten čas investovat, musí vše být vyváženo i patřičným výdělkem.

Uživí vás YP?
Filip: Mě živí normální zakázková grafika, Jitku už YP živí. Já to vlastně ani nechci mít jako jedinou svou pracovní činnost. Spolupracoval jsem se značkami Meatfly a Nugget, kvůli nim jsem v podstatě přišel do Brna. Skate moda byla na vrcholu, ale ze dne na den zájem naprosto opadl. Ty značky ani neudělali nic špatně - prostě jen lidi přestali mít zájem o tento styl.
U nás taky nevíme, kdy se přestanou naše nápady líbit.

Budete muset přebrandovat…
Filip: No třeba, ale ona ta změna značky není až tak snadná. Máte marketing cílený na určitou skupinu zákazníků - lidé jsou zvyklí na daný styl a je pak velmi těžké je přesvědčit, že můžete být dobří v něčem novém - jiném.

Uvažovali jste někdy o tom vyrobit kontejner oblečení v Číně?
Jitka: Ne! To je strašně krátkozraké.
Já bych do takového něčeho nerada spadla – začít věci dělat ve velkém. My si teď můžeme dovolit udělat legíny, vtipné triko nebo dámskou fashion tuniku vychytanou do detailů, s dobrým střihem bez potisku.
Filip: To je cesta do pekel. Hodnota naší značky a proč nás lidi kupují je v tom, že nejsme mainstream. Jde vždy jen o malou kolekci.
Představa toho, že mám ve skladu 1000 triček, která musím prodat, jezdit s nimi po obchodech a nabízet je, tak to mě děsí.

Jak plánujete výrobu nových designů?
Filip: V šuplíku mám obvykle několik věcí, které mě v průběhu roku napadnou. Z těch pak uděláme 4 nebo 5 nových designů pro podzim, který je prodejně nejsilnějším obdobím. Dobré jsou také Vánoce, naopak léto je poměrně mrtvé, takže doprodáváme zásoby ve slevě. Občas pošle něco známý, některé věci nechám uležet a později zjistím, že jsou fakt dobré - nebo naopak je smažu.
Jitka: Někdy to přijde úplně mimoděk, jako ty legíny. Ty jsem si ušila pro sebe a lidem se líbily. Objevili jsme novou technologii tisku. Jde o sublimaci – je to tisk velké plochy s přežehlováním. Začali jsme šátky, teď takhle děláme hlavně právě legíny. Ten výrobek má skvělé vlastnosti, hlavně trvanlivost. Viděla jsem teď jedny legíny, které jsme dělali před 2 lety a jsou stále stejné. Ten materiál se nezničí.
Filip: Legíny jsme i dobře načasovali. Na začátku jsme byli na Googlu první při zadání legín, teď už je na to spousta e-shopů. Teď už to všichni dováží z Číny. Na výrobě spolupracujeme s jednou firmou, která nám dodává ten potisk. Jinak střih a šití si už zajišťujeme sami.

Pamatuji si na nákrčník jménem Teplý Bedřich. Jak vás to jméno napadlo?
Jitka: Já jsem vymyslela ten nákrčník, doplněk na zimu. Sama jsem to chtěla nosit, tak jsem jej v deseti kusech ušila. Filip pak přišel s tím názvem.

Tahle práce s názvy naznačuje, že jsou marketingově promyšlené – přemýšlíte už od začátku o názvu jako prostředku virálního šíření?
Filip: Dnes už virál nemůže být jen vtipný, musí být jinak atraktivní. Nedá se hlavně nijak moc naplánovat nebo aspoň ne snadno. Využíváme názvu značky – youngprimitive – už za to se dá ledacos schovat, třeba i chyba. Kdysi jsem dělal triko „Omluvte sníženou kvalitu“ (hospodské triko omlouvající nízké komunikační schopnosti unaveného majitele). Dali jsme jej do tisku a až na hotovém triku jsem si všiml, že jsme vytiskli pouze „sníženu“ bez „o“. Lidé si ale mysleli, že to tam patří, ale záměr to určitě nebyl.

Kam se podle vás posouvá móda pro mladé lidi?
Jitka: Ted poslední dva roky je boom v tom, že lidé více přemýšlejí o tom, co nosí. Chtějí regionální produkty, chtějí podporovat místní výrobce. Více se zajímají o výrobce, jestli je to triko z Česka. Na akcích, kam jezdíme prodávat, je zajíma i to, jestli vše opravdu šiju já osobně.

V logu máte postavu, která vypouští kluzák. Kdo to je?
Filip: To je Venca Chládek. To je fiktivní postavička z blogu. Celý youngprimitive začal právě jím. Fotka je z roku 1978. Takhle vypadá mladý primitiv, nadšenec…

O počeštění značky jste nikdy neuvažovali?
Filip: S anglickým názvem je samozřejmě problém – vysvětlovat jak se to píše, třeba na poště. Je celkem dlouhý. Taky už jsem o něco starší, už se až tak young necítím, ale měnit název samozřejmě nechceme.

Kam bude YP směřovat dál?
Filip: Teď jsme dospěli k tomu, že nás kamarádi oslovují, jestli budeme něco dělat pro děti. Young je spíš než o věku o stavu duše (úsměv).
Jitka: Na dětskou módu se zatím nechystáme. Kdybychom měli věci pro děti vyrábět tak jako pracujeme teď, bylo by vše dost drahé.
Filip: Bude to chtít inspiraci životní situací, pak to půjde. Dojít na to vlastně musí – v nějakých čtyřiceti už to Young totiž bude dost trapné (smích).

Soutěž s youngprimitive

Jitka s Filipem pro vás přichystali malou soutěž o dva kousky z jejich produkce. Jeden kluk a jedna holka mohou vyhrát trička Silly Walk a Little Kitten. Stačí jen zaslat odpověď na níže uvedenou otázku a mít trochu štěstí při slosování. Odpovědi zasílejte do 20. září 2013 na e-mail redakce@brnenskadrbna.cz.

Soutěžní otázka: Jak zní přezdívky Jitky a Filipa?

Odpověď naleznete na stránkách youngprimitive.

O co soutěžíme?

Dámské tričko Little Kitten (vel. S)

Pánské tričko Silly Walk (vel. M)

Přejeme hodně štěstí!

 

 


 

Kam dál?

Vynález z Brna získává popularitu mezi extrémními sportovci

úterý, 20. srpna 2013, 23:50

Druhý srpnový víkend se v Brně uskutečnil závod světové série v novém extrémním sportu zvaném motosurfing nebo podle...

Exsparťan Jan Hanzlík: Manželka a syn znají město lépe než já

pondělí, 19. srpna 2013, 09:24

Před letošní sezónou do Komety přišel zkušený obránce Jan Hanzlík. Po úspěšném působení ve Spartě, se kterou získal tři...

Volejbalista Kuliha odchází do Budějovic - v Brně zůstat nechtěl

čtvrtek, 15. srpna 2013, 21:14

Brněnský extraligový volejbalový tým přišel o jednu z největších opor Jana Kulihu. Třiadvacetiletý Východočech odchází...

První český pastafarián: Málo lidí to chápe správně

pondělí, 12. srpna 2013, 11:49

Lukáše Nového jsem kontaktoval chvíli potom, co utichla největší mediální bouře, kterou jeho částečně úspěšná snaha o...

 

Komentáře

Dokončení registrace

Souhlas se zpracováním osobních údajů

dle čl. 6 odst. 1 písm. a) a čl. 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/EC (dále jen „GDPR“)

tímto svobodně a dobrovolně uděluje Souhlas JAKOŽTO uživatel se zpracováním osobních údajů (dále jen „Souhlas“)

společnosti TRIMA NEWS, s.r.o., IČ: 26081890, DIČ: CZ26081890, se sídlem L. B. Schneidera 3, 370 01 České Budějovice, zapsaná v oddílu C vložce 12829 obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích, kontaktní e-mail: info@trimanews.cz. (dále jen „Společnost“)

jak je specifikováno níže v tomto dokumentu.

I. Které osobní údaje, proč a jak o Vás zpracováváme?

Souhlasím, aby Společnost zpracovávala tyto osobní údaje (dále jen „Osobní údaje“):

  • jméno, příjmení, uživatelské jméno, email, přičemž tyto údaje jsou povinné, dále pohlaví, přičemž tento údaj není povinný

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat pro tyto účely:

  • služby poskytovatele zpravodajských webových stránek spočívající zejména v zasílání denního přehledu zpráv a dalších novinek či aktuálních informací, možnosti informování uživatelů o probíhajících slevových akcí obchodních partnerů a dalších obchodních sdělení, které mohou být zasílány v rámci denního přehledu (pouze v případě odběru denního přehledu).
  • Umožnění psaní uživatelských blogů či komentářů.

Výše uvedené účely, tvoří funkční celek a bez jejich provázanosti a udělení souhlasu pro všechny z nich, nelze naše služby poskytovat.

Vaše Osobní údaje budeme zpracovávat na základě tohoto Souhlasu.

Udělení tohoto souhlasu je naším smluvním požadavkem a je jím podmíněno uzavření smluvního vztahu mezi Společností a Vámi.

II. Komu Vaše Osobní údaje poskytneme?

Vaše Osobní údaje pro nás v rámci zvyšování kvality našich služeb a zajišťování některých činností budou zpracovávat zpracovatelé, kteří nám poskytují

  • osoby poskytující Společnosti serverové, webové, cloudové nebo IT služby, či které jsou jeho obchodními partnery.

S ohledem na měnící se osoby poskytovatelů některých služeb není možné uvést všechny tyto zpracovatele Osobních údajů jmenovitě. Aktuální seznam konkrétních příjemců Osobních údajů (nejsou-li uvedeni výše) můžete nalézt na adrese našeho sídla.

Vaše Osobní údaje bychom také rádi předávali našim obchodním partnerům, všichni však sídlí na území Evropské Unie, takže všechna Vaše práva, vyplývající z nařízení GDPR, máte zaručena, neboť se na ně toto nařízení vztáhne taktéž. Svůj souhlas s takovým předáváním můžete vyjádřit zaškrtnutím níže uvedené kategorie příjemců, bez Vašeho souhlasu je předávat nebudeme.

K předávání Osobních údajů do třetích zemí, tj. zemí mimo Evropskou Unii a Evropský hospodářský prostor, nedochází.

III. Kde nás můžete kontaktovat?

Kdykoliv nás můžete kontaktovat na adrese sídla Společnosti uvedené výše nebo na e‑mailové adrese: info@trimanews.cz.

Veškerá svá práva ve smyslu GDPR můžete uplatnit u Společnosti buďto písemnou formou doporučeným dopisem, zaslaným na adresu jejího sídla, či elektronickou formou na e-mailové adrese info@trimanews.cz.

Na výše uvedené kontaktní adresy se můžete obrátit v případě jakýchkoliv Vašich podnětů ke zlepšení našich služeb, v případě stížností na kvalitu našich služeb či v případě uplatnění Vašich práv.

Veškerá Vaše práva, stejně jako další podrobnosti o tom, jakým způsobem zpracováváme Vaše osobní údaje, naleznete v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, umístěném na našich internetových stránkách na adrese http://trimanews.cz/ochrana_osobnich_udaju.html.

IV. Dohlíží na činnosti zpracování Osobních údajů nějaký úřad?

Ano, naše Společnost podléhá dozorové činnosti Úřadu pro ochranu osobních údajů, který svou činnost může koordinovat s jinými národními úřady v dalších členských státech Evropské Unie. Pokud nabydete dojmu, že jakékoliv naše zpracování činíme v rozporu se zákonem, máte právo podat stížnost proti zpracování Vašich Osobních údajů u Úřadu na ochranu osobních údajů na adrese: www.uoou.cz.

V. Jak dlouho budeme Vaše Osobní údaje zpracovávat?

Tento Souhlas udělujete na dobu trvání poskytování služeb mezi Vámi a námi a dále po dobu 5 (slovy: pěti) let od ukončení poskytování služeb.

VI. Můžu souhlas odvolat?

Souhlas můžete kdykoliv odvolat, tudíž tak lze učinit i před skončením výše uvedených skutečností (či výše uvedené doby). Souhlas můžete odvolat prostřednictvím e-mailové zprávy zaslané na kontaktní e-mailovou adresu uvedenou výše.

Odvoláním Souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházející ze Souhlasu, který jste udělil před jeho odvoláním. Po skončení platnosti Souhlasu v souladu s tímto článkem Vaše Osobní údaje smažeme, pokud pro jejich další zpracování nebude existovat jiný zákonný důvod.

Bez Vašeho souhlasu nelze založit účet.
 
 

O čem píše Drbna.cz

Bývalému radnímu uložil soud za korupci podmínku

Vrchní soud v Praze dnes zrušil pětiletý trest pro bývalého radního Libereckého kraje za ČSSD Zdeňka Bursu za korupci. Místo něj mu uložil tříletou podmínku se čtyřletým odkladem. Nov to dnes sdělila mluvčí soudu Simona Heranová. Bursa také podle verdiktu musí zaplatit 500 tisíc korun jako peněžitý trest, jinak stráví ve vězení 2,5 roku. Dnešní rozsudek je pravomocný.

Míra Čemus, pětadvacet let je podkovářem. Měl nakročeno i na žokeje, ale neměnil by

Jaromír Čemus, nebo prostě jednoduše Míra, už pětadvacet let dělá podkováře. Pohádkové povolání ale není zas taková prča, jak to vypadá. Stejně by ale Míra ani po letech neměnil. Práce se zvířaty, svobodné zaměstnání... A koneckonců vlastně ani nic jiného pořádně neumí.

Po vydatném dešti stoupají řeky na severu ČR, pršet bude dál

Kvůli vydatnému a vytrvalému dešti od rána stoupají hladiny řek odvodňující hory na severu a severovýchodě země. Na toku Senice v Ústí na Vsetínsku platí třetí povodňový stupeň. Hladina stoupla rychle, podle starosty již voda zatopila tři rodinné domy. Řeka Jičínka v Novém Jičíně dosáhla druhého stupně povodňové aktivity a je pravděpodobné, že ještě odpoledne dosáhne stupně třetího.