Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V teplácích u kafe radí v Brně celebritám ohledně budování značky

 
pátek, 31. března 2017, 14:22

Lidé milují značky. Někdo by si nekoupil jiné sportovní boty než Nike, někdo zase jiný energeťák než RedBull. Když se řekne: „červené, rychlé, luxusní auto“, na mysli vám jistě vytane: Ferrari! Jak je ale možné, že jste danou značku poznali, aniž by ji někdo přímo zmínil? Jak obecně fungují tzv. osobní značky a s čím začít při jejich budování? Na to jsme se zeptali poradce osobního brandingu známých osobností Petra Krejčího.

Petře, co to vlastně je osobní značka? Vytváří si ji člověk vědomě?

Už na základní škole jsme si začali budovat osobní značku. Někdo byl dobrý v tělocviku, jiný zase na matematiku, někdo byl dobrý v chození za školu. I to byla značka.

Postupem času, když jsme naskočili do pracovního procesu, bylo přirozeně nutné začít si měnit osobní brand. Například z toho, komu šlo šplhání o tyči, se stal ten, který je kreativní.

Kde začít při budování značky?

Na úvod je nutné zmínit, že značka se nevybuduje přes noc. Je to proces, který trvá několik měsíců i let. Ale díky internetu se dá silná značka vybudovat za několik měsíců.

Příkladem mohou být Dominik Feri nebo Ladislav Zibura, kteří si z nuly za pár měsíců vybudovali velmi silnou osobní značku.

Když se podíváme na většinu úspěšných osobností na sociálních sítích, jako je Leoš Mareš na Instagramu a nebo Dominik s Ladislavem na Facebooku, tak všichni mají jedno společné. Humorné příspěvky.

Každá věc jde totiž vždy sdělit, buď fakticky nebo s trochou vtipu. To učím i svoje klienty, kteří chtějí svou osobní značku na sociálních sítích zlepšit.

Můžu buď říct “Vyrazili mi zuby :(” nebo jako Jarda Jágr: “Mám vyražený zuby. To je super, aspoň nesním tolik cukroví a zhubnu!” 

Jaromír Jágr je snad také tvým klientem?

Jaromír bohužel ne, ale obdivuji jeho značku. Z mého pohledu ji v ČR nemá nikdo silnější jak on a jednou bych ho velmi rád poznal.

Např. ale pro jeho spoluhráče a výraznou osobnost z NHL Radka Gudase jsem pár statusů vytvářel či konzultoval, když byl přes léto v ČR.

Dneska jsi přišel v teplácích, chodíš v nich často? Máš je i často na fotkách. Jsou součástí tvého brandu?

Jsou společně s kšiltovkou. Před rokem jsem takto začal i přednášet právě o brandingu

Chodíš takto i ke klientům na konzultace?

Chodím. Lidi si mě nevolají kvůli tomu, že čekají někoho někoho v obleku, ale pro moje out of box nápady a proto, že často vidím propojení tam, kde ho jiní nevidí.

Můžeš uvést konkrétní příklad?

Např. na jedné akci jsem se seznámil s šéfem brněnských hasičů a napadlo mě zavolat Tereze Fajksové, České Miss Earth a společně vytvořit speciální edici fotek na hasičárně.

Podělíš se s námi o pár základních rad k lepšímu zviditelnění se na facebooku?

Není problém.


Pokud chcete, aby byl váš status viděn, lajkován a případně sdílen, neměl by být jen textový - bez obrázku. Ten totiž dokáže krásně zaujmout pozornost člověka, aby si přečetl i text. Pouze textový snadno zapadne. Vizualita a zároveň atraktivita je velmi důležitá.

Častou chybou, které by se měli lidé vyvarovat, je nezajímavá fotka. Fotky jsou často tmavé, bez kontrastu a přitom se v dnešní době dají zdarma za několik málo vteřin upravit pomocí různých filtrů (např. aplikací Snapseed).

Čemu se také vyvarovat, jsou suché, informativní statusy. Statusy typu ,,Sedím na kafe” jsou jednoduše nedostačující. Nic závratného neříkají a zároveň jim chybí kreatvita. Skvělým příkladem, jak komunikovat obyčejné věci vtipně, je Leoš Mareš. Ten to v sobě však má v obrovské míře od přírody, to ví celá republika.

Dlouhé texty. Pokud nejste Ladislav Zibura, dlouhým textům se vyhněte. Ale když už chcete něco napsat, nezapomínejte dělat odstavce.

A především pak: nesdělujte věci, které všichní ví. Buďte jako Ema.

Dělejte koláže. Místo 10 fotek z výletu, postačí 1 koláž poskládaná z více fotek. Jednoduchý nástroj k tomu je například stránka BeFunky.

Dále občas přidejte ohlédnutí do své minulosti. Lidé milují, když ukážete na své slabé stránky a dokážete je přes ně inspirovat. Např. můj strach z mluvení na veřejnosti.

Nezapomínejte uklízet svůj Facebook. Stejně jak uklízíte svůj byt, uklízejte i Facebook. Promažte staré fotky a podívejte se na svůj profil očima cizího člověka.

Já jsem např. ještě před 4 lety měl na FB tuto fotku z jedné divoké párty v USA. Tu považuji za odstrašující případ. Je mi jasné, že kvůli ní už jen kvůli ní ze mě prezident nebude. (smích)

Když to tedy shrneme, jaký je obecný návod na dobrý status na Facebooku?

Než něco napíšete na FB, tak se sami sebe ptejte: Co chci sdělit? Proč to chci sdělit? Je to vtipné, inspirativní nebo informativní? Bude to mít smysl pro většinu publika?

Pokud ne, tak danou fotku/informaci pošli jen pár přátelům, kteří to ocení a nespamuj s tím ostatní.

Buď jako Ema.


 

 


 

Kam dál?

Finalistka České Miss Kristýna Hlaváčková: Vždy stojím nohama při zemi

pondělí, 27. března 2017, 16:12

Jižní Morava má v letošním finále České Miss hned trojí zastoupení. Jednou z úspěšných dívek je také rodilá Brňačka...

Ruda měl být postavou, co udělá dvě scénky. Vydržel jedenáct let,...

neděle, 19. března 2017, 12:43

Když se řekne Michal Kavalčík, většině z vás se nejspíš vybaví nepřehlédnutelný Ruda z Ostravy. Jeho role bavila diváky...

Ředitel Uberu Tomáš Peťovský: Brno je pro Uber ideální město. Brňané...

pátek, 10. února 2017, 14:53

Uber je v Brně jen něco málo přes týden, rozruch kolem jeho spuštění však nastal obrovský. O tom, proč se společnost...

YOUNGPRIMITIVE: Lidé chtějí vědět, odkud mají oblečení. A tak to má...

pátek, 27. ledna 2017, 17:08

Made in Czech Republic, made in Brno. K tomu ručně, kvalitně a nápaditě. O dekádu zpět by na těchto základech byznys...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Skupina Rewe, majitel Exim Tours, kupuje CK Fischer

Německá skupina Rewe, majitel Exim Tours, kupuje od skupiny KKCG českého miliardáře Karla Komárka Cestovní kancelář Fischer, napsal dnes server iDNES.cz. Výši transakce neuvedl. Zástupci firem se k obchodu odmítli podle serveru vyjádřit. Spojení špiček českého trhu se zájezdy musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Zastupitelé Prahy 5 odvolali starostu Mazura i radní

V čele Prahy 5 skončila dosavadní rada v čele se starostou Danielem Mazurem (Piráti). Zastupitelé ODS, ANO, TOP 09, STAN a SNOP 5 schválili její odvolání, nyní se bude volit nové vedení městské části. Koalici dosud tvořili Piráti, ODS, ANO a SNOP 5, tři ze čtyř stran v pondělí vypověděly koaliční spolupráci s Piráty. Podle zástupců dalších stran starosta nezvládal vedení radnice. Podle Pirátů jde o zástupné důvody a ve skutečnosti zastupitelům vadilo, že se začaly řešit problémy s veřejnými zakázkami.

PRŮZKUM: Česká společnost je rozdělena do šesti sociálních tříd

Česká společnost je rozdělena do šesti společenských tříd, které se liší složením svých zdrojů a pozicí ve společnosti. Vyplývá to z průzkumu, na kterém spolupracoval Český rozhlas (ČRo) s několika sociology. Do dvou typů vyšší střední třídy náleží zhruba třetina lidí, tři typy nižší střední třídy podle odborníků zahrnují téměř polovinu respondentů a do nejnižší, takzvané strádající třídy patří 18 procent lidí. Průzkumu se v červnu zúčastnilo 4039 respondentů z 1300 obcí, provedly jej agentury MEDIAN a STEM/MARK. Na dnešní tiskové konferenci ho představili zástupci ČRo a tři sociologové.