Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V teplácích u kafe radí v Brně celebritám ohledně budování značky

 
pátek, 31. března 2017, 14:22

Lidé milují značky. Někdo by si nekoupil jiné sportovní boty než Nike, někdo zase jiný energeťák než RedBull. Když se řekne: „červené, rychlé, luxusní auto“, na mysli vám jistě vytane: Ferrari! Jak je ale možné, že jste danou značku poznali, aniž by ji někdo přímo zmínil? Jak obecně fungují tzv. osobní značky a s čím začít při jejich budování? Na to jsme se zeptali poradce osobního brandingu známých osobností Petra Krejčího.

Petře, co to vlastně je osobní značka? Vytváří si ji člověk vědomě?

Už na základní škole jsme si začali budovat osobní značku. Někdo byl dobrý v tělocviku, jiný zase na matematiku, někdo byl dobrý v chození za školu. I to byla značka.

Postupem času, když jsme naskočili do pracovního procesu, bylo přirozeně nutné začít si měnit osobní brand. Například z toho, komu šlo šplhání o tyči, se stal ten, který je kreativní.

Kde začít při budování značky?

Na úvod je nutné zmínit, že značka se nevybuduje přes noc. Je to proces, který trvá několik měsíců i let. Ale díky internetu se dá silná značka vybudovat za několik měsíců.

Příkladem mohou být Dominik Feri nebo Ladislav Zibura, kteří si z nuly za pár měsíců vybudovali velmi silnou osobní značku.

Když se podíváme na většinu úspěšných osobností na sociálních sítích, jako je Leoš Mareš na Instagramu a nebo Dominik s Ladislavem na Facebooku, tak všichni mají jedno společné. Humorné příspěvky.

Každá věc jde totiž vždy sdělit, buď fakticky nebo s trochou vtipu. To učím i svoje klienty, kteří chtějí svou osobní značku na sociálních sítích zlepšit.

Můžu buď říct “Vyrazili mi zuby :(” nebo jako Jarda Jágr: “Mám vyražený zuby. To je super, aspoň nesním tolik cukroví a zhubnu!” 

Jaromír Jágr je snad také tvým klientem?

Jaromír bohužel ne, ale obdivuji jeho značku. Z mého pohledu ji v ČR nemá nikdo silnější jak on a jednou bych ho velmi rád poznal.

Např. ale pro jeho spoluhráče a výraznou osobnost z NHL Radka Gudase jsem pár statusů vytvářel či konzultoval, když byl přes léto v ČR.

Dneska jsi přišel v teplácích, chodíš v nich často? Máš je i často na fotkách. Jsou součástí tvého brandu?

Jsou společně s kšiltovkou. Před rokem jsem takto začal i přednášet právě o brandingu

Chodíš takto i ke klientům na konzultace?

Chodím. Lidi si mě nevolají kvůli tomu, že čekají někoho někoho v obleku, ale pro moje out of box nápady a proto, že často vidím propojení tam, kde ho jiní nevidí.

Můžeš uvést konkrétní příklad?

Např. na jedné akci jsem se seznámil s šéfem brněnských hasičů a napadlo mě zavolat Tereze Fajksové, České Miss Earth a společně vytvořit speciální edici fotek na hasičárně.

Podělíš se s námi o pár základních rad k lepšímu zviditelnění se na facebooku?

Není problém.


Pokud chcete, aby byl váš status viděn, lajkován a případně sdílen, neměl by být jen textový - bez obrázku. Ten totiž dokáže krásně zaujmout pozornost člověka, aby si přečetl i text. Pouze textový snadno zapadne. Vizualita a zároveň atraktivita je velmi důležitá.

Častou chybou, které by se měli lidé vyvarovat, je nezajímavá fotka. Fotky jsou často tmavé, bez kontrastu a přitom se v dnešní době dají zdarma za několik málo vteřin upravit pomocí různých filtrů (např. aplikací Snapseed).

Čemu se také vyvarovat, jsou suché, informativní statusy. Statusy typu ,,Sedím na kafe” jsou jednoduše nedostačující. Nic závratného neříkají a zároveň jim chybí kreatvita. Skvělým příkladem, jak komunikovat obyčejné věci vtipně, je Leoš Mareš. Ten to v sobě však má v obrovské míře od přírody, to ví celá republika.

Dlouhé texty. Pokud nejste Ladislav Zibura, dlouhým textům se vyhněte. Ale když už chcete něco napsat, nezapomínejte dělat odstavce.

A především pak: nesdělujte věci, které všichní ví. Buďte jako Ema.

Dělejte koláže. Místo 10 fotek z výletu, postačí 1 koláž poskládaná z více fotek. Jednoduchý nástroj k tomu je například stránka BeFunky.

Dále občas přidejte ohlédnutí do své minulosti. Lidé milují, když ukážete na své slabé stránky a dokážete je přes ně inspirovat. Např. můj strach z mluvení na veřejnosti.

Nezapomínejte uklízet svůj Facebook. Stejně jak uklízíte svůj byt, uklízejte i Facebook. Promažte staré fotky a podívejte se na svůj profil očima cizího člověka.

Já jsem např. ještě před 4 lety měl na FB tuto fotku z jedné divoké párty v USA. Tu považuji za odstrašující případ. Je mi jasné, že kvůli ní už jen kvůli ní ze mě prezident nebude. (smích)

Když to tedy shrneme, jaký je obecný návod na dobrý status na Facebooku?

Než něco napíšete na FB, tak se sami sebe ptejte: Co chci sdělit? Proč to chci sdělit? Je to vtipné, inspirativní nebo informativní? Bude to mít smysl pro většinu publika?

Pokud ne, tak danou fotku/informaci pošli jen pár přátelům, kteří to ocení a nespamuj s tím ostatní.

Buď jako Ema.


 

 


 

Kam dál?

Finalistka České Miss Kristýna Hlaváčková: Vždy stojím nohama při zemi

pondělí, 27. března 2017, 16:12

Jižní Morava má v letošním finále České Miss hned trojí zastoupení. Jednou z úspěšných dívek je také rodilá Brňačka...

Podnik NOK NOK inspirovaly slavné filmové Pelíšky. Poctivá kuchyně...

neděle, 26. března 2017, 20:19

V Zámečnické ulici na začátku února otevřela restaurace NOK NOK. Název podniku inspiroval slavný film Jana Hřebejka...

Jaro v pohodě, po krk ve vodě. A nejlépe v Aqualandu Moravia

pondělí, 20. března 2017, 15:38

Za cenu jedné vstupenky si mohou tobogány v Aqualandu Moravia nyní užít až 3 osoby. Akční nabídka platí pro rodiny s...

Ruda měl být postavou, co udělá dvě scénky. Vydržel jedenáct let,...

neděle, 19. března 2017, 12:43

Když se řekne Michal Kavalčík, většině z vás se nejspíš vybaví nepřehlédnutelný Ruda z Ostravy. Jeho role bavila diváky...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • AKTUALIZOVÁNO: Řidička srazila chlapce,...

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Řidička předjížděla sanitku a v protisměru...

  • V Brně se dnes otevřely běžně nedostupné...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Třetina senátorů vyzvala Babiše, ať ČR přijme 50 syrských sirotků

Osmadvacet senátorů, tedy třetina osazenstva horní parlamentní komory, napříč politickým spektrem vyzývá premiéra Andreje Babiše (ANO) a vládu, aby Česko přijalo 50 syrských sirotků. Na společné prohlášení upozornila Česká televize. Podle skupiny zákonodárců na tyto děti nelze pohlížet jako na běžné imigranty, ocitly se v tragické situaci bez vlastní vůle.

Pěší spojení mezi Českem a Slovenskem. Mikulčice a slovenské Kopčany spojí lávka za 100 milionů

Slavnostním poklepáním základních kamenů zahájili v úterý 18. září představitelé Jihomoravského kraje spolupráci s Trnavským  krajem při výstavbě lávky přes řeku Moravu mezi Mikulčicemi na české a Kopčany na slovenské straně. Lávka bude sloužit pro cyklisty, pěší návštěvníky i místní obyvatele v rámci unikátní památkové oblasti slovanského hradiště. Náklady se vyšplhají na 3,8 milionu eur, tedy téměř 100 milionů korun.

GLOSA: Lukáš Dvořák aneb malý velký muž

Byla středa 20. září 2017, poledne… spokojeně jsem se zakousl do pizzy, když se ozval telefon. Ne, to fakt nechcete, když už konečně sedíte u vytouženého oběda. Jenomže na displeji svítil Libor Matoušek a tomu se pak dovolat zpátky je někdy nadlidský úkol (jo, jsme stejní). A tak jsem zmačkl zelené tlačítko. Než mi stačil říct jediné slovo, zahrnul jsem ho nejapnými vtípky… prostě to tak někdy máme… Jenomže on se nezasmál a dost těžce mi oznámil, že Luky už není. Že jeden z našich nejbližších přátel – Lukáš Dvořák, toho času šéfredaktor Budějcké Drbny - zemřel. Trvalo mi dobrých pět minut, než jsem pochopil, co ta slova znamenají.