Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Překvapilo nás, jak jsou cestující milí, říkají řidiči Uberu

 
středa, 15. března 2017, 16:07

Autolakýrník, IT vývojářka nebo studentka biochemie. To je jen výčet z pestré palety povolání, jež zastávají partnerští řidiči Uberu v Brně. Poté, co si jako přivýdělek zvolili přepravu díky mobilní aplikaci, se všichni shodují na jednom: cestující jsou nadšeni a na své řidiče překvapivě milí.

 

Dříve jezdil s kamionem, nyní pracuje v autolakovně. Po večerech a o víkendu se pak rodák z Moravan Jarda vrací za volant a díky aplikaci vozí lidi po Brně a okolí. Výhody oproti kamionu? „Když jezdí člověk v kamionu, není vůbec s rodinou. Neustále je na cestách. Takhle je to ideální. Mám svou stálou práci a možnost přivýdělku, kdykoliv se rozhodnu.“

Milým překvapením a zároveň příjemnou vlastností Uberu jsou podle Jardy sami cestující. Většina z nich jsou lidé mladší generace, studenti nebo turisti. „Překvapilo mně, jak jsou zákazníci dobře naladěni. Spousta studentů či turistů, kteří to znají ze zahraničí, jsou pozitivní a velmi spokojeni. Turisté většinou říkají, jak jsou štastni, že je Uber i v Brně, že ho znají ze světa a využívají všude, kde mohou.“ Přesto nejsou žádnou výjimkou ani místní čtyřicátníci, padesátníci. „Někteří si zvykli jezdit tak do práce a z práce. Mají to rychlé, levné a bez starostí.“ 

Jarda je od přírody komunikativní typ. Hodnocení od cestujících si tedy přirozeně drží vysoké, přestože to nevnímá jako nějakou osobní prestiž. „Snažím se být milý na lidi, oni jsou pak milí ke mně. Když je možnost, pomůžete jim – nedávno jsem například hned dvěma lidem pomáhal s nákupy nábytku v IKEA do auta. A když k tomu přistupujete takto, ti lidé to ocení a to hodnocení přijde samo.“

Uber jako jazyková škola zdarma

Pro mladší generaci je angličtina ve většině případů automatickou záležitostí, pro střední a starší generaci může být výzvou. Díky Uberu, kdy se řidič dostává běžně do kontaktu s turisty či cizinci obecně, se ta výzva stává reálnou. „Ze začátku mi angličtina dělala trochu problém. Bylo to stylem ruce, nohy. Já se začal učit teprve v lednu, manželka mě s tím doma pomáhá. Jsem za to rád, mluvit s lidmi je ta nejlepší škola – nejlepší cesta, jak se jazyk naučit. Takže mám práci s jazykovou školou v ceně.“

 

Chci procestovat svět, řízení je dobrý start

Není nijak vzácným úkazem, když pro vás po objednání přes aplikaci přijede zástypkyně něžného pohlaví. Ženy totiž tvoří nezandebatelnou část komunity řidičů Uberu. Mirka je jednou z nich, i když má její původní zaměření k dopravě poměrně daleko.

„Studuji biochemii. Bakaláře mám za sebou a nyní pomalu dotahuji magisterské studium. O tom si se zákazníky bohužel moc nepokecám. Většinou se debata na tohle téma smrskne do věty: biochemie, wau. Ty musíš být chytrá.“ Po studiích chce Mirka co nejvíce cestovat a poznávat nové země. „K tomu jsou samozřejmě potřebné peníze. Uber mi přišel jako super alternativa ke škole. Já strašně ráda řídím, řízení je pro mě forma relaxu.“

Ženy za volantem? Také na ně někdy nadávám

Řízení se věnovala již dříve. Při práci však přicházela do kontaktu jen s pizzou. „Lidi jsou pro mě příjemná změna“ směje se Mirka. Díky své zálibě v řízení i zkušenostem z předchozích brigád boří Mirka stereotypní představy o ženě za volantem. „Musím se přiznat, že jsem spíš řidič - chlap. Takže pokud chlapi obecně nadávají za ženami za volantem, já na ně ve většině případů nadávám taky,“ vesele dodává.

Relaxování, práce a cestovatelské plány se jí díky Uberu parádně spojily. „Uber je po celém světě, což je hrozně super. Pokud budu chtít cestovat, můžu s Uberem jezdit jako cestující, nebo ho třeba využívat i k přivýdělku." Cizího prostředí se přitom nebojí. S angličtinou problém nemá a s cestujícími získala zatím jen samé pozitivní zkušenosti. „Je to taková pohodová brigáda. Pracujete s lidmi, jsou téměř vždy milí. A pokud máte rádi řízení, je to zábava. Lepší, než se trápit někde ve skladu. A k tomu ani nemusíte znát dokonale město, navigace to obstará za vás.“

Díky Uberu teprve začínám poznávat Brno a Brňáky

Brno je čím dál kosmopolitnějším městem. Za studiem či prací se do moravské metropole stěhují každý rok tisícovky lidí. Těm, kteří se pak rozhodnou usadit se, začne město odkrývat své příběhy. Své o tom ví i sedmadvacetiletá IT vývojářka Jiřina.

„Baví mě potkávat nové tváře. Probereme společné zájmy a názory. Rozšiřuji si povědomí o životních peripetiích lidí v Brně, ale i o Brnu samotném. Místní mi dávají tipy na zajímavá místa, teprve teď začínám reálně poznávat Brno,“ oceňuje Jiřina, která se na jih Moravy přestěhovala teprve nedávno.

Na Uberu si pak – podobně jako její kolegové a kolegyně – cení časovou flexibilitu a svobodu rozhodování. Přestože tato svoboda, jak již sama zažila, někdy v důsledcích nemusí být úplně růžová. „Ještě dlouho si budu pamatovat na svou první jízdu v noci. Kolem půlnoci jsem se rozhodla jet domů, avšak zapomněla jsem se dát offline. Těsně před domem se mi na telefonu objevila objednávka. Bylo mi hloupé ji odmítnout. Poslední jízda, řekla jsem si. Nakonec se ukázalo, že ta jízda vede 40 kilometrů za Brno. V husté mlze a místy namrzlou silnicí. Domů jsem se dostala až o půl čtvrté ráno. Ale i to je zkušenost,“ vzpomíná s úsměvem Jiřina.

Největší komunita partnerských řidiček v Evropě

Objednat si pomocí aplikace jízdu autem, které řídí žena, není v Česku žádná rarita. V Praze a Brně využívá aplikaci přes 1100 aktivních řidičů, z toho je celých 15 % žen. České ženy tak tvoří největší komunitu partnerských řidiček v celé Evropě.

Aby se člověk mohl stát partnerským řidičem Uberu musí splňovat několik podmínek. V první řadě musí mít čistý trestní rejstřík, státní občanství nebo povolení k pobytu v Česku, výpis z evidence rejstříku trestů, výpis z bodového hodnocení řidiče, živnostenské oprávnění k provozování silniční motorové dopravy a auto mladší deseti let s veškerými zákonnými náležitostmi (platný technický průkaz, pojištění) v pořádku.

Foto: Tomáš Hrivňák

Vizitka autora

 

Martin Šeda

Šéfredaktor Brněnské Drbny (kontakt: sefredaktor@brnenskadrbna.cz)

Něžný barbar & Hospodský pábitel

 
 


 

Kam dál?

Projeďte se zbrusu novou Škodou KODIAQ! Modřický autosalon nabízí...

středa, 22. února 2017, 11:04

Je to tady! Mladoboleslavská automobilka po několika měsících od oficiálního představení nabízí poprvé veřejnosti...

Zažijte zimu v Beskydech s lyžováním, koupáním i saunovými rituály

neděle, 18. prosince 2016, 13:05

Přes den brázdit sjezdovky či běžkařské stopy, pak zaplout do termálních bazénů, svěřit unavené svaly rukám exotických...

Práce na Drbně: Hledám inzertního poradce, nejste to právě vy?

neděle, 24. července 2016, 18:51

Hledáte zaměstnání bez pevné pracovní doby, prudících šéfů a s možností vydělat tolik, kolik si zasloužíte? Do týmu...

Radek Málek je nejlepším hasičským kulturistou na světě

pondělí, 22. října 2012, 19:00

Profesionální hasič a kulturista z Brna, Radek Málek, získal na Světových hrách hasičů v australském Sydney dvě zlaté...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Pravidla pro chov psů se pravděpodobně znovu zpřísní

Pravidla pro chov psů se pravděpodobně znovu zpřísní. Lidé zřejmě budou muset veterinární správě hlásit chovy tří a více fen. Nyní tato povinnost platí pro chov pěti a více fen. Štěňata bude třeba očipovat. Zpřísnění dnes Sněmovna schválila v novele veterinárního zákona, kterou nyní projedná Senát. Opatření směřují proti takzvaným množírnám, v nichž jsou za nevhodných podmínek chováni psi jen kvůli zisku z prodeje štěňat.

Veterináři mají Tomana o kontrolách jatek informovat do týdne

Ministr zemědělství Miroslav Toman (ČSSD) čeká do týdne sdělení ředitele Státní veterinární správy (SVS) Zbyňka Semeráda o výsledcích kontrol a přijatých opatřeních kvůli videu, kde je vidět kopání do zvířat na jatkách ve Všeticích. Novinářům to řekl dnes ve Sněmovně. Chování zachycené na záběrech odsoudil a zopakoval, že stát chystá kontrolu všech jatek v Česku. Na případ jako první upozornila Drbna.

Elektronický náramek zatím hlídal 304 lidí, především muže

Elektronické náramky hlídaly do konce letošního září 304 odsouzených či stíhaných lidí, z toho 261 mužů. Ve většině případů je museli nosit domácí vězni, sloužily rovněž jako nahrazení vazby a několikrát také při podmíněném propuštění z vězení. Stanovené podmínky dohledu závažně porušilo zhruba deset procent monitorovaných. Novinářům to dnes řekly ministryně spravedlnosti Marie Benešová (za ANO) a šéfka Probační a mediační služby Andrea Matoušková.