Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V teplácích u kafe radí v Brně celebritám ohledně budování značky

 
pátek, 31. března 2017, 14:22

Lidé milují značky. Někdo by si nekoupil jiné sportovní boty než Nike, někdo zase jiný energeťák než RedBull. Když se řekne: „červené, rychlé, luxusní auto“, na mysli vám jistě vytane: Ferrari! Jak je ale možné, že jste danou značku poznali, aniž by ji někdo přímo zmínil? Jak obecně fungují tzv. osobní značky a s čím začít při jejich budování? Na to jsme se zeptali poradce osobního brandingu známých osobností Petra Krejčího.

Petře, co to vlastně je osobní značka? Vytváří si ji člověk vědomě?

Už na základní škole jsme si začali budovat osobní značku. Někdo byl dobrý v tělocviku, jiný zase na matematiku, někdo byl dobrý v chození za školu. I to byla značka.

Postupem času, když jsme naskočili do pracovního procesu, bylo přirozeně nutné začít si měnit osobní brand. Například z toho, komu šlo šplhání o tyči, se stal ten, který je kreativní.

Kde začít při budování značky?

Na úvod je nutné zmínit, že značka se nevybuduje přes noc. Je to proces, který trvá několik měsíců i let. Ale díky internetu se dá silná značka vybudovat za několik měsíců.

Příkladem mohou být Dominik Feri nebo Ladislav Zibura, kteří si z nuly za pár měsíců vybudovali velmi silnou osobní značku.

Když se podíváme na většinu úspěšných osobností na sociálních sítích, jako je Leoš Mareš na Instagramu a nebo Dominik s Ladislavem na Facebooku, tak všichni mají jedno společné. Humorné příspěvky.

Každá věc jde totiž vždy sdělit, buď fakticky nebo s trochou vtipu. To učím i svoje klienty, kteří chtějí svou osobní značku na sociálních sítích zlepšit.

Můžu buď říct “Vyrazili mi zuby :(” nebo jako Jarda Jágr: “Mám vyražený zuby. To je super, aspoň nesním tolik cukroví a zhubnu!” 

Jaromír Jágr je snad také tvým klientem?

Jaromír bohužel ne, ale obdivuji jeho značku. Z mého pohledu ji v ČR nemá nikdo silnější jak on a jednou bych ho velmi rád poznal.

Např. ale pro jeho spoluhráče a výraznou osobnost z NHL Radka Gudase jsem pár statusů vytvářel či konzultoval, když byl přes léto v ČR.

Dneska jsi přišel v teplácích, chodíš v nich často? Máš je i často na fotkách. Jsou součástí tvého brandu?

Jsou společně s kšiltovkou. Před rokem jsem takto začal i přednášet právě o brandingu

Chodíš takto i ke klientům na konzultace?

Chodím. Lidi si mě nevolají kvůli tomu, že čekají někoho někoho v obleku, ale pro moje out of box nápady a proto, že často vidím propojení tam, kde ho jiní nevidí.

Můžeš uvést konkrétní příklad?

Např. na jedné akci jsem se seznámil s šéfem brněnských hasičů a napadlo mě zavolat Tereze Fajksové, České Miss Earth a společně vytvořit speciální edici fotek na hasičárně.

Podělíš se s námi o pár základních rad k lepšímu zviditelnění se na facebooku?

Není problém.


Pokud chcete, aby byl váš status viděn, lajkován a případně sdílen, neměl by být jen textový - bez obrázku. Ten totiž dokáže krásně zaujmout pozornost člověka, aby si přečetl i text. Pouze textový snadno zapadne. Vizualita a zároveň atraktivita je velmi důležitá.

Častou chybou, které by se měli lidé vyvarovat, je nezajímavá fotka. Fotky jsou často tmavé, bez kontrastu a přitom se v dnešní době dají zdarma za několik málo vteřin upravit pomocí různých filtrů (např. aplikací Snapseed).

Čemu se také vyvarovat, jsou suché, informativní statusy. Statusy typu ,,Sedím na kafe” jsou jednoduše nedostačující. Nic závratného neříkají a zároveň jim chybí kreatvita. Skvělým příkladem, jak komunikovat obyčejné věci vtipně, je Leoš Mareš. Ten to v sobě však má v obrovské míře od přírody, to ví celá republika.

Dlouhé texty. Pokud nejste Ladislav Zibura, dlouhým textům se vyhněte. Ale když už chcete něco napsat, nezapomínejte dělat odstavce.

A především pak: nesdělujte věci, které všichní ví. Buďte jako Ema.

Dělejte koláže. Místo 10 fotek z výletu, postačí 1 koláž poskládaná z více fotek. Jednoduchý nástroj k tomu je například stránka BeFunky.

Dále občas přidejte ohlédnutí do své minulosti. Lidé milují, když ukážete na své slabé stránky a dokážete je přes ně inspirovat. Např. můj strach z mluvení na veřejnosti.

Nezapomínejte uklízet svůj Facebook. Stejně jak uklízíte svůj byt, uklízejte i Facebook. Promažte staré fotky a podívejte se na svůj profil očima cizího člověka.

Já jsem např. ještě před 4 lety měl na FB tuto fotku z jedné divoké párty v USA. Tu považuji za odstrašující případ. Je mi jasné, že kvůli ní už jen kvůli ní ze mě prezident nebude. (smích)

Když to tedy shrneme, jaký je obecný návod na dobrý status na Facebooku?

Než něco napíšete na FB, tak se sami sebe ptejte: Co chci sdělit? Proč to chci sdělit? Je to vtipné, inspirativní nebo informativní? Bude to mít smysl pro většinu publika?

Pokud ne, tak danou fotku/informaci pošli jen pár přátelům, kteří to ocení a nespamuj s tím ostatní.

Buď jako Ema.


 

 


 

Kam dál?

Podnik NOK NOK inspirovaly slavné filmové Pelíšky. Poctivá kuchyně...

neděle, 26. března 2017, 20:19

V Zámečnické ulici na začátku února otevřela restaurace NOK NOK. Název podniku inspiroval slavný film Jana Hřebejka...

Jaro v pohodě, po krk ve vodě. A nejlépe v Aqualandu Moravia

pondělí, 20. března 2017, 15:38

Za cenu jedné vstupenky si mohou tobogány v Aqualandu Moravia nyní užít až 3 osoby. Akční nabídka platí pro rodiny s...

VIDEO: Kam za dětskou zábavou aneb Brno očima dítěte

neděle, 4. září 2016, 10:55

Kam vyrazit s dětmi je asi jedna z nejčastěji vyhledávaných frází u každého většího města a nejinak je tomu i v Brně....

VIDEO: Víte, jak se zachovat při dopravní nehodě? Nejen zranění jsou...

čtvrtek, 7. července 2016, 11:48

V loňském roce se na našich silnicích stalo denně v průměru na 250 dopravních nehod, ke kterým vyjížděla Policie České...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nejhorší byla Bangladéš. Chtěl bych žít půl roku na Sibiři, říká Tomáš Vaňourek z projektu Zikmund100

Cestovat po světe je snem mnoha lidí. Tomáš Vaňourek a Lukáš Socha si tento sen splnili. Díky projektu Zikmund100 se projeli po stopách slavných cestovatelů Miroslava Zikmunda a Jiřího Hanzelky a nafotili svět šedesát let poté. Jak vůbec nápad vznikl, a jaké bylo stát po cestě před samotným Miroslavem Zikmundem? I o tom se rozpovídal jeden z aktérů Tomáš Vaňourek.

Ropný trh je po útoku v nebezpečné situaci, čeká se zdražení ropy

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se všichni obávali. Vynucené snížení produkce ropy o 5,7 milionu barelů denně, což odpovídá asi polovině saúdskoarabské denní těžby, je nebezpečnou situací, ve které se podle agentury Bloomberg ukáže, jak citlivý ropný trh ve skutečnosti je.

V Česku loni přibylo leteckých incidentů, ústav řešil 91 nehod

Leteckých incidentů v Česku přibývá, loni bylo nahlášeno 91 nehod, což je meziročně o 19 více. O život přišlo 11 lidí. Žádná z nehod se netýkala velkých letadel obchodních společností. Vyplývá to ze zprávy o činnosti Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN), se kterou se v pondělí seznámí vláda.