Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Tříválec, co klame tělem. SEAT vyrukoval s pořádně svižným crossoverem

 
středa, 30. května 2018, 15:00

Na přelomu roku vstoupil SEAT na trh stále oblíbenějších crossoverů s designově velmi vyvedenou Aronou. Pro mnohé velké překvapení - pod slušivou fasádu totiž španělští konstruktéři zasadili hlavně tříválcové motory (s výjimkou nejsilnější čtyřválcové stopadesátikoňové verze). Dost málo na malé SUV, řekl si nejeden řidič. Jedno svezení však člověka vyvede z omylu. Šmrnc téhle dračici ani přes tři válce vůbec nechybí, naopak!

Nový SEAT je mezi robustními vozy napříč trhu SUVéčkami poměrný trpaslík. Arona však klame tělem. Díky brněnskému prodejci Auto Louda jsem měl možnost provětrat tříválec o výkonu 85kW/115 koní se sedmistupňovou manuální převodovkou - na dálnici i v kopečcích po okreskách jižní Moravy.

Tichý elegán, svižný sprinter

Sedám do auta a startuji. Nečekám žádný mohutný macho řev, Arona je tichý elegán. Vyjíždím na dálnici a na palubní obrazovce přepínám na režim "Sport", podřazuji a plyn jde k podlaze. V tu chvíli byste opravdu pochybovali o tom, že je zhruba metr před vámi pod kapotou jen litrový tříválec. Arona je pohotová a svižná. Na silnici  si (samozřejmě v mezích zákona) můžete s bezpečným pocitem dovolit předjíždět i v kopci nebo na krátké vzdálenosti. Nahrává tomu i celková váha auta, která se pohybuje okolo 1200 kilo, což dává Aroně při 115 koních při zadupnutí plynu parádní odpich.

Sjíždím z dálnice do kopečků. Ani tady se Arona nechová jako outsider, naopak. Poměrně krátké a lehké auto sedí na silnici perfektně a dává tak člověku chuť si v otáčkách trochu zařádit. Podvozek nabízí příjemný komfort, auto nevynáší ani při řezání zatáček, za podvozek i odpružení určitě palec nahoru.

Tři válce, žádný hendikep

Největším překvapením je ale určitě síla tříválcového motoru. Ještě před pár lety bych si klepal na čelo a nevěřil, doba však šikovně pokročila. Posadíte-li do Arony 10 lidí, po pár kilometrech vám s jistotou 9 z nich nebude věřit, že jde “jen” o tříválec. Arona je letec.

Spotřeba je kamarád pro vaši peněženku

Další výhodou šikovně konstruovaného tříválce je spotřeba. V mé stopatnáctikoňové verzi dostanete v běžném režimu (tedy pokud si nenastavíte "Sport" a nebudete hrát na Nikiho Laudu v serpentinách) spotřebu pod 5 litrů na sto kilometrů (podle výrobce dokonce 4,9)! A to je na benzínový motor (dieselová varianta bude k dispozici až v průběhu letošního roku) opravdu velká paráda.

Přísná a fešácká

Pohledově je Arona skutečnou kráskou. Po svých příbuzných z koncernu VW zdědila ostře řezané (a nutno říct velmi povedené) rysy, které autu dávají přísnou a přitom líbivou tvář. Už od výbavy Style vám na cestu posvítí LED světlomety druhé generace, auto od výbavy Xcellence zdobí chromované lišty bočních oken a poutavé chromované prvky v prostoru za zadními dveřmi s vylisovaným písmenem X.

68 barevných kombinací

Lahůdkou především pro ženy, jež mají (narozdíl od nás mužů) vrozený cit pro harmonii barev, je možnost vybrat si z celé plejády barevných provedení. Auto Louda nabízí u Arony možnost kombinovat tři různé odstíny střechy (šedá, černá nebo oranžová) s deseti odstíny lakování karoserie (na škále od několika odstínů bílé, přes vášnivě červenou až po temnou modrou či černou). Dohromady si tak můžete vybrat ze 68 různých barevných kombinací střechy a karoserie.

Stylový interiér, vyhřívané sedačky, spousta prostoru

Arona je prcek mezi SUV,  avšak co se vnitřního prostoru týče, za svou velikost se určitě stydět nemusí. Arona je 4,138 metrů dlouhá, 1,78 metrů široká a 1,543 metrů vysoká. Ve své délkové kategorii jde o nejprostornější vozidlo na trhu.

Každou nakupování milující ženu či sportovně založeného muže potěší prostornost kufru, jenž je (i přes nevelký celkový "vzrůst" auta) velmi slušný - 400 litrů. Pro představu - kolega do ní v pohodě naložil tašku s hokejovou výstrojí a jeho přítelkyně ještě přihodila nákup.

Interiér drží basu ostrých a přísných rysů se vnějškem. Barevně je laděn do černo-chromové barvy. Na duši a pozadí zahřejí vyhřívané sedačky, rodiče pak ocení, že na zadní sedadla bez potíží umístí všechny běžné typy dětských autosedaček.

Ovládání hlasem, bezdrátové nabíjení telefonu

Rádi si v autě zazpíváte nebo necháte omámit hlubokými beaty elektronické muziky? Dobrá zpráva! Arona nabízí audiosystém BeatsAudio se šesti reproduktory, osmikanálovým zesilovačem o výkonu 300 W a subwoofer v zavazadlovém prostoru.

K palubnímu počítači s velkým dotekovým displejem se v pohodě připojíte i přes bluetooth. K dispozici jsou však i dva USB konektory, vstup pro AUX nebo slot pro SD kartu. S automobilem si přitom můžete i popovídat - ovládání hlasu je jednoduché a příjemné, zavolat někomu nebo zadat adresu do GPS můžete bez otravného (a mnohdy nebezpečného) přeletání pohledu ze silnice na displej a zpátky. Skutečnou lahůdkou a nepoznanou novinkou bude  pro mnohé možnost bezdrátového nabíjení mobilního telefonu.

Parkování jako nový kámoš

Parkování ve městě je pro spoustu lidí synonymem pekla. Naštěstí pro ně žijeme ve 21. století. Parkovací asistent v Aroně je jednoduchým a praktickým kamarádem. Stačí si najet do pozice, kterou nám displej ukáže a pustit volant. Pak už jen za vaší pomoci v podobě kombinace spojka - plyn - brzda sledujete, jak vás volant samovolně dostává na vyhlédnuté místečko. "Parkovací kámoš" přitom v pohodě zvládá parkování jak podélné, tak kolmé.

Za málo peněz spousta muziky

Asi tak bych popsal své pocity z jízdy s Aronou. Autíčko k vám vyjede přímo z barcelonské linky a startuje na parádních 365 900 korunách. Nejnadupanější verzi - jedenapůlitrový čtyřválec s výkonem 150 koní - pořídíte za necelých 450 tisíc korun.

Všechny dostupné motorové verze a vybavení najdete na webových stránkách nebo se zajděte podívat a vyzkoušet si ji osobně do Louda Auto na brněnské Hněvkovského ulici. Za randíčko tahle španělská kráska určitě stojí.

Vizitka autora

 

Martin Šeda

Šéfredaktor Brněnské Drbny (kontakt: sefredaktor@brnenskadrbna.cz)

Něžný barbar & Hospodský pábitel

 
PR text | Foto Martin Šeda
 


 

Kam dál?

Nejlepší cupcake v Brně už si dáte i na Zelňáku! A k tomu boží zmrzku...

pondělí, 23. dubna 2018, 17:44

Do brněnského světa sladkých potěšení vstoupila teprve před necelými třemi lety. I za tak krátkou dobu si však dokázala...

BRuNO family park o víkendu otvírá obří venkovní hřiště. Děti se...

středa, 11. dubna 2018, 15:55

BRuNO family park se za víc než dva roky od svého otevření stal milovanou destinací dětí i rodičů. Nyní přichází...

Co s natrženými či zašpiněnými bankovkami? Obchodníci je od vás musí...

neděle, 4. března 2018, 13:36

Pohled do přeplněné peněženky potěší nejednoho z nás. Radost může ale rychle zkazit zjištění, že jsou v ní bankovky...

SEAT Arona: Španělská kráska, co překvapí dravostí a svižností

pondělí, 8. ledna 2018, 17:00

V nedávné době jsem dostal možnost projet žhavou novinku čím dál oblíbenější kategorie crossoverů - SEAT Aronu. Na...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • AKTUALIZOVÁNO: Řidička srazila chlapce,...

  • Řidička předjížděla sanitku a v protisměru...

  • Brněnští středoškoláci vymysleli projekt na...

  • FOTO&VIDEO: V Drnovicích na Vyškovsku hořel...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Auto bez filtru od října neprojde emisemi

Hustý dým z výfuků aut výrazně zhoršuje kvalitu ovzduší a útočí na lidské zdraví. Na vině jsou zejména dieselové motory se zaneseným, nefunkčním nebo vymontovaným filtrem pevných částic. Od 1. října 2018 se změní způsob měření a kontroly emisí, auta s vysokou kouřivostí neprojdou.

Špion, který vám nesahá ani po kotníky. Co všechno o vás ví domácí robotický vysavač

Technologický pokrok čím dál více přibližuje utopický obraz budoucnosti, který může začínat i uvnitř našeho vlastního obýváku. Robotický vysavač čistí podlahy zatímco jsme v práci, v bytě zatopí termostat ovládaný přes mobil, nákupní seznam ohlídá chytrá lednice. Tohle pohodlí ale není bez rizika.

Dopravní odbor nesouhlasí s podobou provizorní lávky v Troji

Provizorní lávka v Troji, kterou chce hlavní město postavit na místě loni zřícené lávky, obdržela nesouhlasné stanovisko od odboru dopravy Prahy 7. Důvodem je podle odboru nevyhovující šířka lávky. Vyplývá to z vyjádření úřadu, které na sociální síti zveřejnil primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Trojská lávka se zřítila loni v prosinci, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ nadále vyšetřuje policie. Lidi nyní v Troji přepravuje přívoz.