Brněnská drbna - super drbna online » Zprávy » Společnost » Primátor a hejtman jednali s ministrem Ťokem o dopravě
 

Primátor a hejtman jednali s ministrem Ťokem o dopravě

nádraží

pátek, 16. ledna 2015, 19:01

Dostavbu velkého městského okruhu s přednostním řešením úseku v ulici Žabovřeská a v oblasti Tomkova náměstí projednávali na dnešním pracovním jednání na Nové radnici primátor města Brna Petr Vokřál a jeho náměstek Richard Mrázek s ministrem dopravy Danem Ťokem, generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou a předsedou poslaneckého klubu Hnutí ANO Jaroslavem Faltýnkem.

Tématem diskuze byla zároveň nutnost dopravního napojení na dálnici D1 v úsecích procházejícím městem včetně Brněnské průmyslové zóny - Černovických teras v oblasti Slatiny.

Hovořilo se rovněž o projektu přestavby železničního uzlu Brno včetně dlouhodobého pronájmu stávajících prostor a součinnosti ministerstva dopravy a města Brna.

Ministr dopravy Dan Ťok se dnes zúčastnil také jednání Rady Asociace krajů ČR a s hejtmany projednal výši financí ze Státního fondu dopravní infrastruktury, které kraje dostanou na opravy silnic druhých a třetích tříd, které nyní spravují.

Jak na následné tiskové konferenci sdělil, stát poskytne z fondu dopravní infrastruktury na opravy krajských silnic 4,6 miliardy korun.

„Je našim zájmem, aby se zvýšila kvalita kraji spravovaných silnic a aby regiony na tento záměr také obdržely patřičné finanční prostředky. Naší zásadní podmínkou je, aby veškerá výběrová řízení v této souvislosti byla vysoce transparentní,“ řekl ministr.

„Je to nejvýraznější finanční injekce státu ze státního rozpočtu za uplynulých patnáct let. Za to chci panu ministrovi Ťokovi i vládě poděkovat. Kraje jsou připraveny projekty realizovat ještě v letošním roce. Odevzdali jsme seznam dopravních akcí zhruba za pět miliard korun. Věřím, že to významným způsobem pomůže opravám silnic ve všech regionech.,“ zdůraznil předseda Rady Asociace krajů a jihomoravský hejtman Michal Hašek.

K dalším tématům patřilo zahájení jednání o budoucnosti regionální železniční dopravy po roce 2019.

„Zabývali jsme se i leteckou dopravou. Z pohledu krajů chceme, aby nebyla opomíjena regionální letiště, která mohou znamenat jak příliv investic, propojení regionů s Evropou a světem, tak i možnost atraktivnějšího propojení se světem z hlediska turistiky a cestovního ruchu,“ řekl Hašek.

S ministrem Ťokem se shodli na tom, že spojení Brna s Vídní má být čtyřpruhové, tedy dálničního typu včetně obchvatu Mikulova.

„Co se týká komunikace R43, panu ministrovi jsem opakovaně navrhl, aby se tato komunikace začala připravovat od severní hranice Jihomoravského kraje směrem k Brnu. Kraj také jednoznačně podporuje dokončení Velkého městského okruhu v Brně a chceme co nejdříve dořešit otázku Železničního uzlu Brno,“ konstatoval Hašek, který zároveň zdůraznil, že Brno se nesmí stát provinčním městem, kterému se vyhnou evropské železniční koridory nebo do budoucna vysokorychlostní tratě.

Napsal Jiří Prýgl

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Facebook komentáře

 
 
 

Malostranská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Budějcká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Brněnská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Liberecká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Olomoucká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: Mediatica s.r.o.

Jihlavská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

 

TRIMA CB Advertisement

Všechna práva vyhrazena, jakékoli užití obsahu včetné obsahu a grafiky podléhá schválení provozovatelem serveru.

O projektu | Etický kodex | Kontakty | Tiráž | RSS

Brnenskadrbna.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí
veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

 

CHCIWWWSTRANKY.CZ