Brněnská drbna - super drbna online » Zprávy » Společnost » Hašek s ministrem Ťokem projedná brněnský okruh i nádraží
 

Hašek s ministrem Ťokem projedná brněnský okruh i nádraží

Vlakové-nádraží

čtvrtek, 15. ledna 2015, 17:54

Zimní a letní údržba státních silnic, využití evropských fondů nebo výstavba železničního uzlu Brno budou v pátek v Brně témata schůzky nového ministra dopravy Dana Ťoka s hejtmany. Kromě brněnského nádraží se ministr seznámí také s postojem Jihomoravského kraje k dálničnímu spojení Brna s Vídní a uslyší požadavek na nutnost výstavby další části brněnského městského okruhu.

Jednat se bude i o množství peněz, která budou na opravy silnic druhé a třetí třídy směřovat z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Hejtmani ministrovi nastíní, jaké měli domluvy s předešlými ministry a jakse dohodli v různých oblastech s Ťokovým předchůdcem Antonínem Prachařem(ANO). Chtějí zjistit, jak se Ťok k dohodám staví. Projednat určitě chtějíúpravy související se zimní a letní údržbou silnic první třídy, které spadají pod stát.

Do budoucna by se totiž o jejich údržbu měly starat kraje. Jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek (ČSSD) chce řešit i několik zásadních bodů pro jižní Moravu. Mezi ně patří výstavbadalší části velkého městského okruhu. Kraj i nové vedení Brna a ostatní politické strany se shodují, že je třeba vystavět úsek Žabovřeská.

Příspěvek na opravy dlouhodobě podfinancovaných krajských silnic schválila vloni na podzim vláda s tím, že by mělo jít o zhruba dvě až tři miliardy korun z přebytků fondu dopravy. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje, do budoucna ale ministerstvo dopravy hledá mechanismus, jak krajům na opravy těchto komunikací pravidelně přispívat.

Dalším tématem bude obchvat Mikulova a dostavba dálničního spojení na Vídeň, ale i železniční uzel Brno. Hašek se totiž obává, že pokud se o jedné ze dvou variant výstavby nádraží u řeky nebo pod Petrovem nerozhodne do konce roku 2016, Brno riskuje, že nezíská peníze z evropských fondů.

Hejtman upozorňuje, že stát by z národních peněz mohl těžko stavbu realizovat. Podle něj tak hrozí, že by se Brno mohlo stát provinčním městem, kterému by se mezinárodní tratě vyhnuly.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Facebook komentáře

 
 
 

Malostranská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Budějcká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Brněnská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Liberecká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Olomoucká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: Radek Holík

Jihlavská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

 

TRIMA CB Advertisement

Všechna práva vyhrazena, jakékoli užití obsahu včetné obsahu a grafiky podléhá schválení provozovatelem serveru.

O projektu | Etický kodex | Kontakty | Tiráž | RSS

Brnenskadrbna.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí
veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

 

CHCIWWWSTRANKY.CZ