Brněnská drbna - super drbna online » Zprávy » Společnost » Electrolux a Strana zelených stáhly po soutěži sexistické reklamy
 

Electrolux a Strana zelených stáhly po soutěži sexistické reklamy

Banner Strany zelených, foto: Sexistické prasátečko

středa, 11. prosince 2013, 22:24

Výrobce elektrospotřebičů Electrolux a také Strana zelených stáhly reklamy se sexistickým motivem záhy poté, co hnutí Nesehnutí zveřejnilo výsledky soutěže Sexistické prasátečko.

Jak firma, tak politická strana tvrdí, že se pro příště sexistických reklam vystříhají, uvádí v tiskové zprávě Nesehnutí. Tyto reklamy posilují stereotypy postavení muže a ženy ve společnosti.

Electrolux vyhrála s reklamou na pračku, kterou doprovodil slogan "štíhlá holka s velkým plnicím otvorem". Podle Nesehnutí je v českém reklamním prostředí obvyklým jevem, kdy zahraniční centrála neví, jak se v Česku firma prezentuje. "Tuto reklamu vytvořil externí distributor bez vědomí či schválení společnosti, která ji považuje za zcela nevhodnou. Bezprostředně po zjištění kontaktovala tvůrce, vyjádřila svou nespokojenost a zajistila stažení reklamy. Zneužití značky v této podobě je neakceptovatelné a společnost zároveň přijala opatření, která zajistí eliminaci podobných případů v budoucnosti," sdělila PR manažerka Lucie Krejbichová z agentury Pleon Impact, která Electrolux v Česku mediálně zastupuje.

Předvolební spot Strany zelených, který pracoval se sexistickým motivem, neschválil volební štáb a záhy po zveřejnění jej stáhl. "Používání sexismu považujeme za negativní jev proto, že podporuje zakořeněné stereotypy o mužích a ženách. Zároveň věříme, že naše společnost je mnohem rozmanitější, než jak se nám leckdy snaží reklama podat, a že výrobek nemusí vždy prodávat pouze nahé ženské tělo nebo vyobrazení necitlivého drsného chlapa," napsali zelení v prohlášení na oficiálním webu strany.    

Zároveň se zelení snaží iniciovat o tomto tématu širší společenskou debatu. "Těší nás, že se Strana zelených k nominaci aktivně postavila a doufáme, že jejich přístup bude inspirací pro ostatní oceněné," řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Výsledky pátého ročníku Nesehnutí zveřejnilo před dvěma týdny a míní, že pohled lidí na seximsus v reklamě se mění. "V roce 2009 se nad prezentacemi pozastavil málokdo. Dnes jsou lidé aktivní, posílají tipy do soutěže a hlasují. Snažíme se prosadit i systémové změny, které tyto reklamy omezí," řekla koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

Zdroj ČTK

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Facebook komentáře

 
 
 

Malostranská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Budějcká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Brněnská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Liberecká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

Olomoucká Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: Radek Holík

Jihlavská Drbna

Vlastník: TRIMA CB s.r.o.
Provozovatel: TRIMA CB s.r.o.

 

TRIMA CB Advertisement

Všechna práva vyhrazena, jakékoli užití obsahu včetné obsahu a grafiky podléhá schválení provozovatelem serveru.

O projektu | Etický kodex | Kontakty | Tiráž | RSS

Brnenskadrbna.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí
veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

 

CHCIWWWSTRANKY.CZ