Počasí dnes17 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Anketa mezi prodejci na Zelném trhu potvrdila zájem nakupujících o pestrý regionální sortiment

Letošní sezóna na Trzích na Zelňáku je v polovině, což je důvod zhodnotit, jak unikátní potravinové tržiště funguje v nové podobě a co z nasbíraných zkušeností by se mělo promítnout v příštím roce. Radnice proto objednala u Katedry environmentálních studií FSS MU šetření mezi prodávajícími.

V anketě odpovídalo 46 respondentů, což je prakticky většina těch, kteří na Zelném trhu dlouhodobě a pravidelně působí.

Registrujeme hodně – většinou kladných – ohlasů od návštěvníků a máme k dispozici aktuální informace od správy trhu. Chtěli jsme nicméně znát i názory prodejců, které jsou pro nás velmi důležité. Výsledky ankety potvrdily správné směřování Trhů na Zelňáku a elementární, přitom zdánlivě velmi jednoduché, hodnoty, které jsou pro nakupující důležité,“ zhodnotila výsledky místostarostka MČ Brno-střed Jasna Flamiková (SZ). Podle samotných prodejců totiž zákazníci oceňují pestrý a kvalitní regionální sortiment, upravené a čisté prodejní místo stejně jako přístup prodávajícího.

Na základě odpovědí prodejců však nejdůležitějším indikátorem při výběru potravin zůstává jejich kvalita a také jejich regionální původ,“ dodala Lenka Topinková z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity.

Významnou změnou na zrekonstruovaném náměstí s novým rozmístěním tržiště je navýšení kapacity. „Prostoru je víc, je třeba si ale uvědomit, že většinou prodejci využívají minimálně 2 místa, navíc je vždy ponechána rezerva pro drobné pěstitele, kteří přicházejí nabídnout přebytky například z vlastní zahrádky,“ upřesnila Jasna Flamiková.  A stále platí to, že sortiment na tržišti zdaleka nemusí být jen v podobě ovoce a zeleniny. Vítáni jsou všichni prodejci nabízející zajímavé výrobky, trh je otevřený i pro neziskové organizace a jejich prezentaci. Podle správců trhu se i o tento typ prodeje zájem postupně zvyšuje.

Další získané poznatky jsou sice spíše provozního charakteru, nicméně i s nimi se bude jak v letošní, tak v příští sezóně pracovat. „Poměrně velkou alchymií je rozmístění stánků – ukazuje se, že prodejní místa jsou různě atraktivní, ovšem jinak než třeba v minulém roce. Důležitou roli hraje i to, jaký sortiment nabízejí sousedící prodejci,“ uvedla jeden z příkladů místostarostka. „Počítáme také s posílením propagace Zelného trhu, a to nejen tržiště, ale i celé lokality,“ uzavřela téma Jasna Flamiková.

„Je dobře, že se radnice o Zelný trh začala starat, ten zájem je znát. A taky je vidět větší zájem lidí, když se pořádají akce - trh se vždy zaplní," sdělila paní Miluše Marečková, na stánku na Zelňáku nabízí vypěstované sazenice zeleniny, bylinek a květin, ale taky ovoce, zeleninu, květiny či suchou a sezónní vazbu více než 30 let.

Tisková zpráva

Štítky Zelný trh (Brno), Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, Jasna Flamiková, zelenina

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Anketa mezi prodejci na Zelném trhu potvrdila zájem nakupujících o pestrý regionální sortiment  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.