Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Dopravní podnik letos investuje do oprav tratí 150 milionů

Brněnský dopravní podnik letos investuje do velkých oprav tramvajových tratí 150 milionů korun. Většina je naplánovaná na letní prázdniny, kdy je ve městě výrazně nižší provoz. Oprav se dočkají tratě a v některých případech i povrch celých ulic v části Kounicovy, Křenové, Líšeňské a Generála Píky. Až po prázdninách se bude opravovat kolejový trojúhelník u Semilassa.

U všech oprav se počítá nejen s prostou opravou, ale také jako v minulých letech i odhlučněním tratí. „Daří se nám díky protihlukovým a antivibračním opatřením snížit hluk o pět až sedm decibelů, což je poměrně hodně," uvedl technický ředitel Jaromír Holec.

Nejvíce se opravy dotknou linky číslo devět, a to na třech úsecích. Jedním z nich je ulice Křenová od Koliště po Štěpánskou. Zastávka se přesune blíž k budově úřadu práce a rozšíří se nástupní ostrůvek. Trať zůstane průjezdná po jedné koleji, zůstanou zde jen linky 8 a 10, linka 9 se bude blokovou smyčkou otáčet přes náměstí Svobody, kolem nádraží a Rooseveltovou. Silnice na Křenové se budou opravovat až do podzimu. Úsek tak bude pro auta zcela neprůjezdný, což znamená, že trolejbusy 31 a 33 nahradí autobusy a pojedou odklonem.

Jelikož devítka nebude jezdit až do Juliánova, opravovat se bude také Líšeňská od Dělnického domu do smyčky. „Doteď se vystupuje až ve smyčce, nově vznikne společná zastávka pro výstup a také pro autobus ještě před zabočením do smyčky," vysvětlil Holec. Kvůli tomu bude autobus 55 jezdit prodloužený až do zastávky Životského, zároveň přes Juliánov jezdí další tři autobusové linky na Starou osadu, odkud budou v létě posílené tramvaje 2 a 3. Pro auta bude silnice neprůjezdná.

Devítka bude omezená i na opačném konci trasy, protože se bude opravovat trať na třídě Generála Píky. Společně s linkou 11 tak bude ukončená ve smyčce Zemědělská a dále je nahradí autobusové linky do východní i západní části Lesné. Díky opravě se bude moct na trati na samostatném tělese jezdit až 70 kilometrů za hodinu, zatím se může nejvýše 50.

Opravovat se bude také Kounicova od křižovatky se Šumavskou ke křižovatce Jana Babáka, zachová se jednokolejný provoz. „Upraví se také oblouky v esíčku za zastávkou Klusáčkova tak, že už to s lidmi netrhne v nájezdu do něj," uvedl Holec. Součástí bude i oprava silnice. Linka 12 bude jezdit nadále, trolejbusy 34 a 36 a noční linky pojedou odklonem jako linka 32 a pak po ulici Tábor.

Trojúhelník u Semilassa se bude opravovat v září a říjnu pouze o víkendech. „Nemohli jsme už čekat, až se bude opravovat celá ulice Palackého, o čemž se hovořilo už před 15 lety. Jde o poslední křižovatku, kde jsou koleje na dřevěných pražcích. Nově je položíme na betonové panely a silnice se vyasfaltuje. Po letech zmizí skutečný tankodrom," uvedl Holec.

Již dlouho čeká na opravu ulice Merhautova, je v plánu v roce 2019. Letos se také očekává, že se bude opravovat trať ve Valchařské a Selské, což záleží na tom, kdy město začne opravovat celou ulici včetně sítí.

Zdroj: ČTK

Štítky oprava, silnice, Dopravní podnik města Brna, Úřad práce České republiky, Juliánov, Glacis, Náměstí Svobody

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dopravní podnik letos investuje do oprav tratí 150 milionů  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.