Studentské Radio R má nového ředitele a nabírá nové moderátory

 
sobota, 17. ledna 2015, 21:00

Málokdo ví, že v Brně působí již několik let největší studentské rádio ve střední Evropě. Internetové Radio R má silnou posluchačskou základnu na své domovské Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, ale v rámci ostatních fakult, či škol, už na poslechovosti ztrácí. To se bude snažit změnit nově zvolený ředitel rádia, Jakub Pavlík. „Chceme se otevřít studentům i v ostatních městech,“ říká.

Jakube, jaké jsou první dny v pozici ředitele?

Momentálně je vše samozřejmě hektické. Ještě není úplně zformulované nové vedení, takže lidi neví, na koho se obracet a obrací se na mě. Já si to ale celkem užívám, protože vidím, že nově zvolení lidi do vedoucích pozic makají už teď. Navíc probíhají přípravy na konkurzy, které mají uzavírku přihlášek 1. února. K těm mohou uchazeči najít informace na stránkách www.radio-r.cz.

Dostal jsi nějaké rady od svých předchůdců?

Dostal jsem rad hodně. V zásadě byly ušité mně na míru.

Můžeš být konkrétní?

Například minulá ředitelka Anička Zdráhalová mi vysvětlovala, že „eRko“ funguje na bázi kamarádství a přátelství. Je důležité se ty přátelské vztahy snažit budovat a poté můžu být v pozici úspěšný. Ale samozřejmě jsem dostal spoustu podnětů a nápadů, kam by mohlo rádio směřovat. Hodně jich přišlo od lidí z vedoucích pozic. Například, kde vidí silné a slabé stránky a jakým způsobem by se Radio R mohlo posunout vpřed.

Jakou máš vizi pro své období? Kam chceš rádio nasměrovat?

Moje vize je taková, že bychom se opravdu měli stát studentským rádiem v tom pravém slova smyslu. To znamená oproštění se od Fakulty sociálních studií, jako budovy. Měli bychom být opravdu dostupným médiem pro všechny studenty v Brně. Měli bychom také najít témata, která studenty aktivně trápí a zajímají, a ta jim nabídnout.

Jaké kroky by k tomu měly vést?

Těch kroků je samozřejmě velká škála. Například v oblasti marketingu a PR, kde budeme hodně pracovat. Budou i změny v rámci programu. Ten by měl projít jakousi profesionalizací a zkvalitněním. Samozřejmě důležité je, aby naši moderátoři byli motivovaní a měli možnost se dál vzdělávat v tom, co dělají. I to je cesta, kterou bych se chtěl vydat.

Chceš zůstat zacílen vyloženě na studenty?

Já myslím, že jsou tu média, která jsou tak nějak pro všechny. Chybí zde ale nějaké čistě studentské, takže převážně ano.

Máš už v hlavě nějaké projekty, které plánuješ?

Momentálně se třeba snažíme dostat naše moderátory na MS v hokeji v Praze a Ostravě. Každopádně bych chtěl nejprve vyřešit marketing a PR, které se musí ztotožnit s naší vizí. Co se týče těch větších projektů, velmi bych si přál, kdybychom se byli technicky schopni dostat například do Žlutých autobusů Student Agency. Padl i návrh, aby pod záštitou Radia R vznikl festival, což by taky mohlo být zajímavé. A samozřejmě se nabízí i možnost vysílat na frekvenci. To má ale i své stinné stránky, takže to zatím leží někde v budoucnu a třeba se k tomu dostaneme.

Co by sis chtěl říct na konci svého období? Kam by se Radio R mělo posunout?

Byl bych strašně rád, kdybych třeba byl se svým kamarádem na pivu hospodě, řekl mu, že dělám v Radiu R, on o něm věděl a řekl mi, že pravidelně poslouchá nějaký pořad. To bych si pak řekl ano, odvedl jsem dobrou práci.

Autor: Ondřej Steiger

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • NY Times o brněnských barech: Odehrává se...

  • Při nehodě u Černé hory vyhasly tři lidské...

  • Krajský soud zakázal Uber v Brně

  • Sen se stal skutečností! Kometa počtvrté...

Reklama
 
 

Kam dál?

Od červených karet ke krátkým kalhotám

čtvrtek, 18. prosince 2014, 09:40

Sotva odeznělo národní rozhořčení nad výroky našeho pana prezidenta při Hovorech z Lán, už se připravují další akce na...

Psychiatr: Chování člověka nelze předpovědět

středa, 12. listopadu 2014, 19:00

Říjnový útok ženy s nožem na obchodní akademii ve Ždáru nad Sázavou, který si vyžádal smrt šestnáctiletého studenta a...

Lídr ODS František Vižďa: Stojí za to nás volit

pondělí, 22. září 2014, 00:42

Strany se v komunálních volbách tradičně zaměřují více na osobnosti jednotlivých kandidátů a spoléhají se na to, že je...